W świecie anonimów

Lubię takie filmy. Proste, klarowne, ale pełne niedopowiedzeń. Delikatne, ale dotykające jakichś ukrytych intymnych obszarów duszy. Banalne w treści, ale zrealizowane z taką naturalnością, że piękne i mądre.

Ten pachniał mi świeżym prześcieradłem (może to sugestia z plakatu) i miał pastelowe, jasne kolory. Uspokajał i wyciszał. Niby nic – dziewczyna, o której nic nie wiemy, wyrusza z Holandii, zostawiając za sobą dawne życie, i z namiotem włóczy się po irlandzkich wzgórzach. W pewnym momencie swojej wyprawy spotyka równie tajemniczego mężczyznę i powoli rodzi się między nimi nieokreślona więź. Dwoje indywidualistów, każdy z historią skrywaną głęboko w sobie. Ich historia jest naiwna i prosta, ale wciąga, choć wcale nie musimy bohaterów lubić ani ich rozumieć. Duża w tym zasługa świetnego, naturalnego aktorstwa Lotte Verbeek i Stephena Rea.

Film broni i pokazuje istnienie ludzi na marginesie głównego nurtu życia, dowodzi, że wciąż, nawet w zaganianym XXI wieku możemy żyć kameralnie, pośród ciszy. Że wciąż istnieją ludzie, którzy nie pasują do świata, ale mogą spotkać podobnych sobie. I za to dziękuję reżyserce i scenarzystce Urszuli Antoniak, która nam to pokazała, nawet jeśli w trochę zbyt egzaltowany sposób.

„Nic osobistego”, reż. Urszula Antoniak

Jakub Knoll

3 myśli nt. „W świecie anonimów”

  1. Jestem tym filmem zauroczona totalnie. Podpisuję się pod recenzją rękoma i nogami 🙂 A jeszcze dodam od siebie, że dałam mu 9/10 za niebanalność pod każdym względem.

    1. i co ? i co ? musiałam wyjść w czasie filmu, bo nie był zaplanowany i nie znam końca tej fabuły, teraz znalazłam tytuł, kto grał [ z imienia , nazwiska ] i teraz musze poszukać gdzie wyświetlą ponownie ten film. Jest to bardzo piękny film.

      1. Szanowna Pani Stefan:) Bardzo polecam film, czego już wyraz w recenzji dałem, a jak się spodoba, to reżyserka nakręciła niedawno kolejny – Code Blue. Nie widziałem jeszcze, ale słyszałem, że o wiele cięższy, ale myślę, że wart.

Skomentuj

